ورود
Instagram Telegram
درمان بیماریها با عسل

photo_2017-09-22_08-44-20_Copy1_Copy1

139402151000285455237464

 لازم به ذکر است مطالب ارایه شده در این قسمت از سایت حاصل تحقیقات ما در کتب معتبر طب سنتی و همچنین مشورت با متخصصین این رشته میباشد.امیدوارم که مفید واقع شود. 

درمان گوش درد: مقداری رب انار یا مقداری آب پیاز یا مقداری روغن زیتون گرم شده را با عسل مخلوط کرده ودر گوش بچگانید.

درمان یبوست: مخلوط شیر ولرم و عسل در درمان یبوست نافع است.

  یا 20گرم شنبلیله را در 1لیتر آب دم کرده،بعد از صاف کردن با 250 گرم عسل مخلوط نموده و روزی سه فنجان قبل از غذا میل شود.

درمان اسهال ساده: پوست و گوشت و هسته انگور را کوبیده با هم وزنش عسل مخلوط کرده وروزی سه قاشق غذاخوری میل نمایید.همچنین به گفته بقراط حکیم خوردن کلم پخته با عسل نیز نافع است.

درمان مسمومیت: خوردن مخلوطی از شوید و عسل بسیار نافع است.همچنین خوردن تره با عسل نیز پادزهر خوبی در مسمومیت های غذایی است.

درمان کرمک در کودکان: تخم لیموی له شده را باهم وزنش عسل مخلوط کرده قبل از صبحانه یک قاشق چایخوری میل کنید.

درمان کرم آسکاریس: 8گرم پودر گل بومادران را با100 گرم عسل مخلوط و یک قاشق غذاخوری قبل از صبحانه میل نمایید.

دردهای پراکنده شکم: 10 گرم زنیان+10گرم بادیان+15گرم تخم کرفس همه را نرم کوبیده با 250 گرم عسل مخلوط کرده وروزی چهار قاشق مربا خوری بعد از غذا میل کنید.

ازدیاد نطفه:یک استکان آب و پوره پیاز را با 2 استکان عسل مخلوط و روزی 3 قاشق غذاخوری میل کنید.همچنین خوردن شیر با عسل  نیز بسیار نافع است.

درمان بیماریهای ریوی: صبح وظهر وشب هردفعه یک قاشق غذاخوری آب ترب با عسل میل کنید.

یا 10 گرم تخم شنبلیله+20 دانه مویز+20گرم تمبر هندی+15عدد انجیر همه را نرم کوبیده با 250 گرم عسل مخلوط کرده و روزی سه قاشق مرباخوری میل کنید.

درمان آسم وتنگی نفس: 60گرم ریشه سنبل الطیب را در یک لیتر آب گرم بریزید و 12 ساعت به حال خود بگذارید.بعد صاف کرده با 250 گرم عسل مخلوط و قبل ازهر وعده غذا یک فنجان بنوشید.

یا شلغم را رنده کرده و با مقدار مساوی عسل مخلوط و روزی سه قاشق غذاخوری بعد از غذا میل کنید.

درمان ورم معده: 3 قاشق غذاخوری پودر ریحان را در یک لیتر آب دم کرده وبعد از صاف کردن با 250گرم عسل مخلوط و روزی سه استکان میل کنید.

درمان نفخ معده: 15گرم تخم کرفس+10 گرم بادیان+10گرم زنیان را با 250 گرم عسل مخلوط و روزی سه قاشق مرباخوری بعد از غذا میل کنید.همچنین خوردن عسل با سیاه دانه نیز مفید است.

درمان ناتوانایی های جنسی: روزی سه وعده در هر وعده 5گرم زنجبیل را با یک استکان عسل مخلوط و میل نمایید.مصرف روزانه 15 گرم گرده گل به همراه روزانه 2 گرم ژل رویال نیز بسیار نافع است.

تقویت قلب:پودر بالنگ همراه با عسل بسیار نافع است.یا 15 گرم گل گاوزبان+15گرم بادرنجبویه را در یک لیتر آب جوشانده و صاف کنید.سپس یک لیوان عرق بیدمشک و گلاب و مقداری زعفران را با250گرم عسل مخلوط و روزی سه استکان بعد از غذا میل کنید.

درمان کم خونی: خوردن عسل با آب سبزیهایی چون تره،ترب سیاه،ترب دشتی و هویچ بسیار نافع است.همچنین مصرف ژل رویال وگرده گل بصورت روزانه-ترکیب سه شیره توت وانجیر وخرما بصورت 3قاشق درشبانه روز

درمان فشار خون:خوردن پیاز پخته با عسل فشارخون را کاهش میدهد.

درمان درد مفاصل:روزی سه بار مخلوط دوقاشق چای خوری سرکه سیب با همین مقدار عسل که با یک لیوان آب جوشیده سرد مخلوط کرده و بنوشند.در طول مدت درمان از خوردن گوشت وتخم مرغ ومواد قندی پرهیز کنند.

درمان سنگ کلیه ومثانه:خوردن عسل مخصوصا عسل خارشتر با کندر یا عرق خارخاسک بسیار نافع است.

درمان گرفتگی عروق و درمان ناراحتی های کبدی:خوردن روزانه سه لیوان شربت عسل وآبلیموی تازه بسیار نافع است.

jhj

و در آخر...ترکیب جادویی عسل و دارچین که در درمان بیماریهای زیر نافع است:

بیماریهای قلبی-نیش و گزش حشرات-ریزش مو-درد معده-کاهش کلسترول-ارتروز مفاصل-عفونت مثانه-سرماخوردگی-ناباروری-تقویت سیستم ایمنی-عفونت های پوستی-جوش و التهاب پوست صورت-درمان ناراحتی های کلیه و...

محقق و پژوهشگر عسل:ح.کاسب

16 تیر 1396   |   192157 بازدید   |   نمایش نسخه چاپی