ورود
Instagram Telegram
انواع ماسک صورت با عسل:

201771114255541820a

ماسک عسل و سفیده تخم مرغ:(ماسک شفافیت پوست)

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را جدا کرده و پیش از میکس کردن آن با عسل در ظرفی جداگانه خوب هم بزنید. به مدت 15 دقیقه ماسک را روی صورت قرار دهید. پس از خشک شدن ماسک، صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک عسل و آلوئه ورا :(ماسک ضد اکنه و جوش)

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با چهار قاشق غذاخوری عسل در یک ظرف ریخته و کاملا مخلوط کنید

سپس ماسک را به صورت تان به مدت 20 دقیقه به وسیله تکه ای پنبه یا انگشت تان بمالید.

سپس با اب گرم صورت خود را بشویید.

ماسک عسل و بادام و مرکبات:(ماسک شاداب کننده پوست)

2 قاشق چایخوری بادام و 1قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چایخوری اب مرکبات رامخلوط کرده روی پوست قراردهید .برای دو دقیقه ماساژ دهید.سپس با اب گرم بشویید.

ماسک جوان کننده پوست:

مواد لازم:

خیار سبز متوسط 1 عدد
روغن زیتون 1 قاشق چایخوری
 لیموترش تازه 1 عدد
عسل یک قاشق چایخوری
بابونه شیرازی 1 قاشق مرباخوری

این ماسک یکی از بهترین ماسک ها برای پوست بوده که ضمن اثر بخشی مناسب برای پوست  دارای اثر ویتامینه نیز هست که توصیه می شود روزانه یک بار و زمانی که قصد خارج شدن از محل کار ، منزل و یا قصد رفت و آمد در مقابل نور مستقیم آفتاب را ندارید مبادرت به مصرف این ماسک کنید. ابتدا پوست را با آب گرم و صابون ملایم شستشو کرده سپس بابونه را همراه با دو استکان آبجوش دم کرده پوست را بخور داده سپس لیموترش تازه را آب گرفته به همراه مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده روی پوست قرار داده و پس از گذشت 15 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

ماسک پاک سازی کننده و ضد جوش:

مواد لازم : روغن بادام تلخ 1 ق غ - عسل 1 ق غ

 این دو ماده را با هم خوب مخلوط کرده و شبها بعد از اینکه صورت تمیز شد 30دقیقه قبل از خواب از این مواد به تمام صورت به ویژه مکانهایی که جوش دارد به شکل دورانی بمالید و اجازه دهید تا صبح روی صورت بماند و بعد صبح با آب ولرم صورت را شسته و پاک نمائید .
این کار را به مدت یک ماه و یا بیشتر هر شب یا یک شب درمیان تکرار نمایید .

ماسک چندمنظوره برای صورت:

مواد لازم:

شیر، عسل و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری برنج نرم شده

⚪️برنج را شسته و می پزیم تا نرم شود آب آن را دور نمی ریزیم در یک کاسه ریخته و کنار می گذاریم و بعدا استفاده می کنیم. سپس ۱ قاشق غذا خوری شیر گرم را به برنج پخته شده اضافه کرده هم زده سپس یک قاشق غذاخوری عسل ریخته. دوباره هم بزنید تا صاف شود.

لایه ای از مخلوط را بر روی صورت و گردن می مالیم ، بعد از نیم ساعت صورت خود را با آب برنج بشویید. بعد از خشک شدن، می توانید با آب ولرم صورت خود را بشویید.

محقق و پژوهشگر عسل: ح.کاسب

30 تیر 1396   |   184186 بازدید   |   نمایش نسخه چاپی