ورود
Instagram Telegram
رنگ انواع عسل:

main-qimg-51c9bccc59cf8014d2c767859c38bbf5-c

honey-colors

در تمام دنیا گونه های مختلفی از گلها ودرختان شهد زا وجود دارند که زنبور عسل به جمع آوری شهد آنها می پردازد.شهد شکوفه های هرکدام از این گلها ودرختان دارای رنگ ،عطر وخواص دارویی منحصر به فرد خود می باشندکه در نتیجه باعث تغییر رنگ،عطر وخواص عسل بدست آمده از آنها میشود.

به همین منظور عسلها دارای رنگهای گوناگون از روشن آبگون تا قهوه ای تیره و سیاه میباشند که این تغییر رنگ رابطه ای با کیفیت عسل ندارد....یعنی نمیتوان گفت که عسل تیره با کیفیت تر از عسل روشن ویا بالعکس است.

به عنوان مثال نوعی عسل در منطقه بلوچستان برداشت میشود که حاصل شکوفه های درخت اقاقیا است که رنگ عسل آن زلال آبگون میباشد وجزو کمیاب ترین و مرغوب ترین عسل های جهان است واز طرفی عسل کُنار و آویشن نیز در ایران تولید میشود که رنگ آنها عقیقی وجیگری رنگ است که آنها نیز جزو عسلهای مرغوب محسوب میشوند.

در کشور ما اکثر مردم تمایل به خوردن عسل های تیره رنگ دارند که این امر باعث سواستفاده افراد متقلب در تغییر رنگ عسلها با استفاده از رنگ های شیمیایی وهمچنین حرارت دادن غیر اصولی عسلها شده است،

پس نتیجه میگیریم که رنگ،طعم وعطر عسلها با توجه به منطقه جغرافیایی و نوع شهد گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده متفاوت است.

و در آخر توصیه میشود هیچ گاه رنگ عسل را مبنای کیفیت آن قرار نداده وبا خرید آگاهانه این محصول سلامت خود وخانواده را تضمین نمایید.

honey-medley

محقق و پژوهشگر عسل: ح.کاسب

15 تیر 1396   |   190430 بازدید   |   نمایش نسخه چاپی